5 Şubat 2018 Pazartesi

FONDÖTEN NASIL UYGULANIR? FONDÖTEN ÇEŞİTLERİ


Fondötenler için makyaj sevenlerin en çok kullandığı ürünler diyebiliriz. Peki ya fondöteni seçtik aldık bunu nasıl uygulamalıyız ? İlk olarak cildinizin nasıl olduğunu bilmelisiniz. (karma,yağlı,kuru,hassas).Daha sonra ise fondöten çeşidini kendinize uygun olarak seçmelisiniz.
Serum,likit,stik,toz,köpük,pudra,su bazlı,krem,nemlendirici gibi bir çok fondöten çeşidi bulunmakta.





Likit fondöten

Likit fondötenler  en hafif görünümü yansıtır. Bu tür fondöteni parmaklar yardımıyla uygulamak gerekir. Avucunuza aldığınız bir parça fondöteni parmak uçları yardımıyla yüzünüzün etrafına dokundurun. Ardından bir sünger yardımıyla eşit şekilde dağıtın. Böylece fazla fondöten de süngere geçmiş olacaktır.

Krem fondöten

Daha derin etki bırakmak için yoğun krem şeklindeki fondötenler kullanılabilir. Bu fondöten pek çok yağ ihtiva eder ve bu nedenle kuru ciltler için oldukça uygundur. Bu fondöteni parmak uçları veya sünger ile sürebilirsiniz.

Köpük fondöten

Köpük fondöten likit fondöten ile hemen hemen aynı etkiyi yaratır ve bir sünger yardımıyla uygulanması gereklidir
FONDÖTEN NASIL UYGULANIR


Kalem fondöten


Pek çok renkte mümkün olan kalem fondötenler yüzün özellikle bir kaç bölgesinde tercih edilir. Ancak bu fondöten kesinlikle göz çevresinde kullanılmamalıdır. O bölgeye kapatıcı benzeri ürünler daha uygundur.

Pudralar

Pudra pek çok kişinin tercih ettiği bir tür kapatıcıdır. Ancak kuru ciltler için uygun değildir. Ayrıc pudra kırışık ciltler için kullanılmamalıdır. Aksi takdirde çizgiler daha belirgin hale gelecektir.



FONDÖTEN NASIL UYGULANIR

Birinci adım:

Öncelikle cildine teninle aynı tondaki fondöteni; alnına, burnuna, yanaklarına ve çenene olmak üzere uygula ve doğal bir görünüm için, ince bir tabaka halinde parmaklarınla ya da fırçayla yay.

İkinci adım:

Ardından yüz hatlarını belirginleştirmek için, cildinden bir ton daha koyu olan fondöteni; elmacık kemiklerinin altı, kaş üstü ve burun kemiğinin kenarlarına, ufak ve dar bir fırçayla uygula. Uygulama sonrasında T bölgesi denilen alın ve burun kemiği üstü bir ton daha aydınlık kalmalı.

6 yorum:

  1. kışın likit yazın köpük fondöten seviyorum ben..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben genelde likit kullanıyorum ama ara sıra köpükte iyi oluyor

      Sil
  2. ben de çok seviyorum fondöten kullanmayı :)

    YanıtlaSil
  3. En çok sevdiklerim likit yapıda olanlar ♥

    YanıtlaSil